.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشریح منشور «علم و اشتغال» محسن رضایی

محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن از طرح جامع خود با عنوان «منشور علم و اشتغال» خبر داد.

به گزارش  شمال نیوز به نقل از «تابناک»، منشور علم و اشتغال که امروز توسط این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم ارائه شد با استقبال گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد رودهن مواجه شد.

بنابراین گزارش، طرح پیشنهادی دکتر محسن رضایی شامل سه بخش است:

1- پرداخت کل شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی از محل وام کم بهره بانکی:

وام شهریه دانشجویی به کلیه دانشجویان دانشگاه های غیر دولتی تعلق می گیرد. مبلغ این وام برابر با کل شهریه دانشجویان خواهد بود و با سود زیر ده درصد به کلیه دانشجویان تعلق می گیرد. یکی از بانک های عامل که بعداً تعیین می شود، عهده دار پرداخت کل مبلغ شهریه دانشجو می شود و به این ترتیب دیگر دانشجویان در برابر دانشگاه تعهد مالی مستقیم ندارند بلکه بانک عامل مستقیماً‌ مبلغ مندرج در فرم انتخاب واحد دانشجویان را از طرف آن دانشجو به حساب دانشگاه مربوطه واریز می نماید. ویژگی این روش این است که بانک عامل نمی تواند از پرداخت شهریه مندرج در فرم انتخاب واحد دانشجو خودداری نماید و دانشجو با ضمانت دولت مبلغ یادشده را پس از پایان تحصیل خود در اقساط چند مرحله ای و پلکانی پرداخت خواهد کرد.

2- اشتغال سه ساله تضمینی برای دانشجویانی که تازه فارغ التحصیل شده اند:

کلیه کارخانه ها و بنگاه های تولیدی و خدماتی که فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و غیردولتی را در بدو پایان تحصیلشان به کار بگیرند، پنجاه درصد از مبلغ حقوق ماهیانه این جوانان را به صورت تضمین شده از دولت دریافت می نمایند. این مبلغ از محل بودجه دولت و به عنوان یارانه تولید به کارخانه ها و بنگاه های تولیدی و خدماتی که در تولید ناخالص داخلی موثرند اعطا می شود. به این ترتیب دولت ائتلافی، متعهد و کارآمد با اجرای این طرح به دو هدف اصلی خود یعنی افزایش زمینه های اشتغال و کاهش هزینه های تولید و تشویق تولیدگران برای تولید بیشتر دست می یابد.

3- برابری حقوق و مزایای هیات های علمی دانشگاه های غیردولتی با همتایانشان در دانشگاه های دولتی:

به موجب طرح جامع عدالت علمی که شامل برابری حقوق و مزایای هیات های علمی دانشگاه های غیردولتی با هیات های علمی دانشگاه های دولتی می باشد، هر نوع تبعیض بین هیات های علمی برداشته خواهد شد.

همچنین به گزارش فارس دکتر رضایی در آغاز در سخنانش اظهار داشت: بناي من در اين چند روزي كه به صحنه آمده‌ام اين بوده كه تبعيضي بين دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتي وجود نداشته است و بنا را بر اين گذاشته‌ايم كه يك در ميان در دانشگاه‌هاي آزاد و دولتي حضور بيابيم. در تمامي امور نيازمند به عدالت در ابعاد مختلف هستيم بزرگترين نياز كشور را انقلاب در حوزه اقتصادي مي‌دانم و معتقدم بايد در اين حوزه يك انقلاب بزرگ در ابعاد مختلف شكل گيرد. بسياري از مردم بيكار هستند و بسياري از روستاها نيازمند خدمات اوليه و همه اين مسائل به اين معنا است كه انتظارات ملت ايران بيشتر از آن چيزي است كه تاكنون انجام شده است.

رضايي سياست در ايران را وسيله‌اي براي خدمت بيشتر به مردم و خلق يك زندگي بهتر عنوان كرد و گفت: دولت، مديريت و وزارتخانه‌ها و حتي انتخابات همه ابزاري است كه ملت ايران به زندگي بهتري دست پيدا كنند و ما بتوانيم با افتخارات بيشتري راه ملت ايران را به پيش ببريم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ما در بخشي از انقلاب دستاوردهاي بزرگي به دست آورده‌ايم اما در حوزه اقتصاد در سطح مطلوبي قرار نداريم. بايد نخبگان، انديشمندان، دانشمندان و جوانان برومند اين كشور كه فرشتگان نجات ايران اسلامي هستند، در راه مبارزه با فقر، بيكاري و عقب‌ماندگي كه كمتر از آزادي خرمشهر نيست، وارد ميدان شده و انقلاب مديريتي به پا كنند.

رضايي افزود: ‌آمده‌ايم تا انقلاب بزرگي در اقتصاد و مديريت خلق كنيم و انقلاب در اقتصاد جز از طريق انقلاب در مديريت كشور امكان پذير نيست و اين انقلاب مديريتي مي‌بايست بر مبناي منطق صورت گيرد و در اين مسير از تمامي ظرفيت‌هاي گذشته و جديد در كنار هم بهره برده شود.

رضايي دولت ائتلافي را گامي در جهت بهره‌گيري مطلوب از مديريت جامع در كشور ارزيابي كرد و بيان داشت: در مدل اين دولت عدالت سياسي مقدم بر عدالت اقتصادي است و توجه به اخلاق و ارزش‌هاي انساني و آزادي‌هاي مشروع در اقتصاد و فرهنگ در اولويت قرار مي‌گيرند و بايد تاكيد كرد كه بدون ورود جوانان و بانوان نمي‌توان انقلاب مديريتي خلق كرد.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: بيان خاطرات جنگ براي راي آوردن سخت و سنگين است و چون كار ما در دفاع مقدس باري اداي دين به انقلاب و نظام بود، بنابراين در اين شرايط بيان مسائل جنگ و خاطرات آن روزگار را مطلوب نمي‌دانم.

كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه حضور خود در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد رودهن در پاسخ به سوال دانشجويي در خصوص نظر رضايي در مورد گشت ارشاد و آزادي بيان در جامعه اظهار داشت: به دنبال پاسخ دادن صادقانه به پرسش‌هاي شما هستم و معتقدم اولين كار اين است كه يك لايحه قانوني در خصوص حقوق شهروندي بايد تنظيم و به تصويب مجلس برسد و در آن تمام مسائلي كه خانواده‌ها و جوانان جامعه به آن مبتلا هستند، مورد بررسي و تحقيق قرار گرفته و با تصويب آن در مجلس نيروهاي دولتي را آموزش داده تا بسياري از مشكلات به واسطه عدم آگاهي افراد از قانون است حل شده و پس از آن هيئت دولت را متعهد مي‌كنم كه به طور جدي از آزادي‌‌هاي مشروع دفاع كرد و سعي كنند محيطي را پديد آورند كه عدالت، آزادي و امنيت هر سه در كنار هم در جامعه محقق شوند.

دانشجويي از رضايي پرسيد آيا وقت آن نرسيده كه واقعيات و اتفاقات سال‌هاي پايان جنگ را بازگو كنيم؟ كه دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پاسخ گفت: ‌ما امروز بايد بحث‌هاي مربوط به جنگ را در مسير تاريخي خودشان دنبال كنيم، امروز نيازمند صلح، همكاري و ثبات هستيم و اگر خاطرات جنگ و بيان آنها در همين مسير باشد، قابل بيان است لذا شايد بيان خاطرات جنگ براي راي آوردن سخت و سنگين باشد و چون كار ما در دفاع مقدس به واسطه اين بود كه دين خود را به انقلاب و نظام ادا كنيم، در اين شرايط بيان مسائل جنگ و خاطرات آن روزگار را مطلوب نمي‌دانم.

رضايي در پاسخ به سوال دانشجويي ديگر در خصوص راهكارهاي وي براي رفع مسائل و معضلات كشور بيان كرد: اين روزها اشكال ندارد دولت آقاي احمدي‌نژاد مورد نقد منصفانه قرار گيرد، البته شايد قبل از اين نقد دولت مي‌توانست معاني ديگري داشته باشدو سعي كردم در چهار سال گذشته كمترين انتقاد را داشته باشم و اكنون در ايام انتخابات نقد منصفانه را لازم مي‌دانم.

البته در دوره آقاي احمدي‌نژاد خدمات بسياري شده اما اشتباهات بزرگي نيز در زمان اين دولت صورت گرفته كه يكي از آنها اين است كه معلوم نيست 140 ميليارد دلار درآمد نفتي در طول اين سالها كجا رفته و آيا مديريت كافي بر اين منابع وجود داشت. گوشت، تخم‌مرغ، خوراك و تغذيه در طول اين چهار سال بيش از دو برابر شده است و آيا دستمزدها و حقوق و درآمد مردم نيز در اين مدت دو برابر شده كه اگر دو برابر هم مي‌شد قدرت خريد مردم تغييري نمي‌كرد اما قدرت خريد مردم در اين سالها كمتر شده است.

كشور در شرايط حاضر نيازمند مديريت جدي اقتصادي است و در گام دوم بايد اخلاق سياسي در كشور مورد بازديد قرار گيرد، اصولگرايي بدون اخلاق، اصولگرايي نيست و معنا و مفهومي نمي‌يابد؛ در چهار سال گذشته اخلاق در سياست ضعيف شده است البته در دولت‌هاي گذشته نيز اين ميزان، ضعيف شده اما رابطه مطلوبي كه دولت ميان مردم و خودش ايجاد كرده، گام بزرگي بوده است.

بسته دیپلماسی "تغییر" ایران و آمریکا را ارائه می‌کنم

رضايي در خصوص رابطه با آمريكا اظهار داشت: در رابطه با آمريكا مسير دولت فعلي را دنبال نمي‌كنم و دليلش هم اين است كه در آمريكا تغييراتي رخ داده كه اوباما اگر بخواهد نمايندگي اين تغيير را داشته باشد و يا نداشته باشد ديگر جامعه آمريكا قادر به بازگشت دوران لشكركشي‌هاي گذشته نيست و ما بايد با استفاده از فرصت پديد آمده در آمريكا به نفع منابع ملي خودمان گام برداريم.

دانشجويي از اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پرسيد چه ضمانتي براي تحقق شعارهاي شما وجود دارد؟ كه وي پاسخ گفت: موضوع عدم تحقق وعده‌ها خطري است كه براي همه مدعيان وجود دارد و من هم نبايد حرفي بزنم كه منجر به خطا شود. در زندگي‌ام از ابتداي تشخيص سياسي تا كنون هر حرفي كه زده‌ام به آن عمل كرده‌ام. يك وقتي مسئله انقلاب در پيش بود و من و برخي از دوستان در دانشگاه علم و صنعت گروه منصورون را پديد آورديم و نرفتيم مثل برخي‌ها در مسجد تنها نماز بخوانيم و هيچ كاري نكنيم، به ميدان وارد شديم و به زندان‌هاي طاغوت افتاديم. وقتي كشورمان اشغال شد لباس رزم به تن كرديم و از سياست و دانشگاه فاصله گرفتيم تا از سرزمين‌مان دفاع كنيم.

پس از جنگ به سراغ مهندسي مكانيك نرفتم بلكه در اقتصاد تحصيل كردم تا اينكه در جهت خدمت به مردم آماده باشم و اگر در باره اقتصاد حرف مي‌زنم از روي نوشته‌هايي كه ديگران برايم تنظيم كرده‌اند، نيست بلكه من خودم مشكلات اقتصاد و مسائل را مي‌دانم و براي تحقق برنامه‌ها تيم كاري دارم.

دانشجويي از رضايي در خصوص ميزان بهره‌گيري‌اش از زنان در دولت آينده سوال كرد كه وي پاسخ گفت: معتقدم در اداره كشور 2 سرمايه اساسي بانوان و جوانان در حاشيه باقي مانده‌اند با برنامه‌ريزي‌هايي كه صورت گرفته از هر دو قشر در دولتم بهره مي‌برم، در اداره بخشداري‌ها و فرمانداري‌ها جوانان داراي ليسانس و بالاتر و زير 35 سال را به عنوان بخشداران و فرمانداران منصوب مي‌كنم و پس از يك سال تعدادي از آنها را در رديف مديران عالي و وزرا تعيين خواهم كرد تا فرايند انتقال قدرت به نسل دوم و سوم رنگ واقعيت به خود بگيرد و يكي از وزارتخانه‌هاي كليدي را نيز به بانوان مي‌دهم و در گذشته بيان كردم كه زنان اين سرزمين كه كمتر از هيلاري كلينتون در آمريكا نيستند و در خصوص اشتغال زنان بايد راه‌هاي متعددي كه كشورهاي مختلف طي كرده‌اند و تجربياتي كه آنها دارند توجه كرد. در بسياري از خانه‌هاي روستايي در كشور تايوان، مالزي، كره و چين ابزار الكترونيك را صبح به صبح به درب خانه‌ها و براي مونتاژ كردن در كارگاه‌هاي كوچك خانگي توسط خانم‌ها مي‌آورند و شب اين قطعات را كه تبديل به ساختارها و سازه‌هايي شدند را از ميان آنها جمع مي‌كنند و همين عامل خود سبب بسياري از موفقيت‌ها در حوزه اقتصاد اين كشورها شده كه ما نيز مي‌توانيم از مشابه اين مدل‌ها براي مديريت كشور در حوزه اقتصاد و اشتغال بهره ببريم.

انقلاب اقتصادی بدون انقلاب مدیریتی امکانپذیر نیست

همچنین به گزارش مهر محسن رضایی با بیان اینکه انقلاب اقتصادی بدون انقلاب مدیریتی امکانپذیر نیست تاکید کرد که رقیب خود را در انتخابات فقر و بیکاری و گرانی می داند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران نیاز به ایجاد یک انقلاب در ابعاد گوناگون دارد ، اظهار داشت: بسیاری از شهرها و روستاها در کشور نیازمند امکانات اولیه هستند و مردم به دنبال زندگی بهتر نسبت به امروز . این به آن معنی است که انتظارات ملت در تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: تعجب می کنم از کسانی که همه تحلیل های خود را معطوف به عالم سیاست کرده اند چون سیاست باید ابزاری باشد تا با کمک آن ایرانی آبادتر و با افتخارات ملی بیشتر ایجاد شود، بنابراین می توان دولت را یک هدف نام نهاد نه یک ابزار.

رضایی با بیان اینکه در بخشهایی از انقلاب موفقیتهای بزرگی تاکنون نصیب کشور شده است، مهمترین ضعف کنونی کشور را ضعف اقتصادی عنوان کرد و گفت : متاسفانه علی رغم تمام تلاشهایی که صورت گرفته است در سطح منطقه اقتصاد اول را نداریم و از این حیث در دنیا هم عقب هستیم . من به دنبال آن هستم تا بازیگران اصلی انقلاب اقتصادی کشور را از بین نخبگان، اندیشمندان و جوانان برومند کشورمان که همواره فرشته نجات ملت از استبداد بوده اند، انتخاب کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سئوال که آیا مبارزه با فقر و بیکاری از مبارزه با استبداد کمتر است که جوانان ما در آن موفق نشوند، تصریح کرد : اگر این نیست چرا کار اساسی در حوزه اقتصاد صورت نمی گیرد، بنده پا به عرصه انتخابات گذاشته ام تا انقلاب را در اقتصاد با مدیریت صحیح ایجاد کنم چون انقلاب اقتصادی بدون انقلاب مدیریتی امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه سبک و الگوی مدیریتی کشور باید تغییر یابد، افزود : با الگوی فعلی مدیریتی نمی توان کشور را پیش برد لذا باید انقلاب مدیریتی بر اساس منطق در کشور صورت بگیرد این انقلاب به این معناست که از مدیران توانمند گذشته و از جوانان شایسته آینده و افراد دارای توانمندی و اقوام مختلف در حوزه مدیریتی کشور بهره گرفته شود.

رضایی ادامه داد: دولت ائتلافی به معنای مقدم دانستن عدالت سیاسی بر عدالت اقتصادی است که اگر این موضوع محقق نشود اداره فناوری، عرصه علمی، اقتصاد و سایر حوزه ها با مشکل مواجه خواهد شد ، بنابراین باید توجه داشت که همه این موضوعات در صورتی محقق می شود که اخلاق همراه با آزادی و حضور مردم در عرصه های مختلف را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مردم باید بتوانند با آزادی بیشتر و با پشتوانه قانون وضعیت اقتصادی کشور را با کمک دولت بهبود بخشند، یاد آوری کرد که در 30 سال گذشته وظیفه من حمایت از همه دولتهایی بود که بعد از انقلاب روی کار آمدند اما همانطور که اعلام کرده ام تحول و انقلاب لازم را ملاحظه نکردم و برای بهبود وضعیت اقتصادی به صحنه آمدم من رقیب خودم را فقر و بیکاری و گرانی می دانم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.